2006. október 7.

Püspökhatvan

Sok szép szobor

Aszódról kiindulva bebiciklizhetünk a Cserhátba, ami nagyon szép túrákat kínál. Ráadásul az útvonal nagyon jól variálható, akár tíz kilométerenként növelhetjük a túra hosszát. Aszódra vonattal lehet elmenni (óránként mennek a vonatok), de én Gödöllőig hévvel mentem, mert nekem a hév sokkal közelebb van, aztán Gödöllőről mentem tovább vonattal. Ha figyelünk a menetrendekre akkor 5 perc várakozással megússzuk az átszállást. (Figyelem a hév menetrendje november 1-én változik!)

útvonal: Aszód, Kartal, Verseg, Kálló, Erdőkürt, Acsa, Püspökhatvan, Galgagyörk, Galgamácsa, Vácegres, Erdőkertes, Veresegyház, Szada Gödöllő

távolság: 70 km

forgalom: Aszód és Kartal között elég nagy, aztán egyre csendesedik, Kálló után már alig láttam egy-két autót. Veresegyház és Gödöllő között nagyon nagy. (Szombaton tekeregtem.)

az út minősége: Végig elég jó minőségű aszfalt út, de néhol táblák is jelzik az út felfagyást, ez akár azt is jelentheti, hogy a fél útpálya eltűnik és csak aszfaltmorzsalék van a helyén.

Aszódon a pályaudvartól csak egy felé indulhatunk, az út bevisz minket egy körforgalomba, ahol jelezve van a kartali út, eztán már nem lehetnek tájékozódási gondjaink. Itt még nagy a forgalom, de Aszód határában felmehetünk a járdára ami bicikliútnak is beillik, bár tábla nem jelzi. A táj egyre szebb lesz ahogy közeledünk a Cserháthoz. Kálló és Acsa között dimbes-dombos az út és zömmel emelkedik, de nem vészesen, Acsa után a Galga völgyében sík terepen gurulhatunk. Püspökhatvanban feltétlenül álljunk meg és nézzük meg a faragott szobrokat, mert nagyon szépek. Mivel volt nálam egy kis zsebfényképezőgép nem is állom meg, hogy ne tegyek be néhány képet kedvcsinálónak.

aldas.jpg Áldás
vezer.jpg Vezér
ketokrocske.jpg Két bors ökröcske

Galgamácsán dönthetünk: begurulunk Aszódra vagy Veresegyház felé megyünk. Ha az utóbbit választjuk szép hosszú és erős emelkedőkben lesz részünk, az út 8 km keresztül (Erdőkertesig) végig emelkedik, lejtők csak azért vannak benne, hogy ahova egyszer már felmásztunk oda újra fel kelljen kapaszkodni. Én vállaltam az emelkedőket és jólesett, amikor legyűrtem őket, de azért Erdőkertesen már örültem, hogy vége lett. No nem sokáig, Veresegyháztól Szadáig megint emelkedik az út, ha nem is ennyire, ráadásul itt nagyon nagy a forgalom, szerencsére az út jó részén tudunk a járdán menni. Az út legvégén Gödöllőn lesz egy rövidke bicikliút is. Hazaféle a héven meg kipihenhetjük magunkat.

Galgamácsán jól mérjük föl az erőnket, mielőtt döntünk, hogy merre megyünk!